Má smysl používat kampaně na „liky“ ?

Facebook nabízí několik základních reklamních účelů. Jedním z nich je i tzv. „Zájem o příspěvek“. Jedná se o typ kampaně, jejíž účel spočívá ve vyhledávání lidí, u nichž je největší pravděpodobnost, že vašemu příspěvku dají like, komentář, nebo jej nasdílí. Pokud se budeme bavit o výkonnostním marketingu, tyto kampaně zde ve většině případů prakticky nevyužijeme. Pokud se ptáte proč, odpověď bude poměrně jednoduchá. Naším cílem není získat co nejvíce „liků“, ale například co nejvíce nákupů (či leadů – sběru dat o potencionálních zákaznících).

Spousta lidí se marně domnívá, že označení „to se mi líbí“ může být jakýmsi měřítkem úspěšnosti reklamy. To sice může být pravda, především z hlediska jakéhosi prvotního testování kreativy, ovšem pravý smysl tkví v optimalizaci kampaně samotné – čili v praxi – jaké lidi tato kampaň vyhledává. Jsou to to takzvaní „likeři“, nikoli potencionální zákazníci. Likeři (jak jsme je v předchozí větě nazvali) jsou lidé, kteří klikají na vše možné, a to ve větší míře. Budou nám tito klikači generovat nákupy? S největší pravděpodobností ne. Algoritmus tohoto reklamního účelu je velmi jednoduchý a pokud jej budeme chtít například porovnat s konverzními kampaněmi, rychle dojdeme k závěru, že konverzní účel kampaně bude z hlediska prodeje (získání zákazníka, vyplnění formuláře apod.) to pravé ořechové.

Konverzní kampaně zaznamenávají jednotlivé konverze (které si určíme). Těmi může být například samotný nákup. Čím více konverzí Facebooku naservírujeme (minimálně by to mělo být 50 týdně), tím lépe se reklama optimalizuje a vy Facebooku pomůžete v tom, aby vám vyhledával více „kvalitní“ lidi, tedy přímé či potencionální zákazníky.

Abychom se ovšem dostali k jádru tohoto tématu a odpověděli na otázku, zda má smysl používat kampaně účelu Zájem o příspěvek, odpověď, byť se na první pohled zdá vcelku jednoznačná, není v určitých případech zcela jasná. Z psychologického hlediska bude zřejmé, že potenciální zákazníci budou lépe reagovat na reklamu, která má spoustu pozitivních komentářů, sdílení, liků, nežli na reklamu, která nemá reakce žádné.

Samozřejmě pokud reklama na zákazníky působí dobře, časem získá odezvu i když je například optimalizována na konverze. Proč to ovšem nezkusit naopak? Vytvořit si příspěvek (později reklamní), na který jako první použijeme účel Zájem o příspěvek a teprve potom, až získá určitou zpětnou vazbu za relativně málo peněz (protože tento typ kampaně patří mezi nejlevnější), jej přepnout na konverzní účel? Věřte, že takovéto reklamy pak můžou dosáhnout mnohem lepších výsledků, než bez jakýchkoli reakcí. Má to ovšem i nějaký ten háček. V příštím článku si napíšeme v čem tento háček spočívá a ukážeme si, jak takovýto příspěvek vytvořit 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *