Zajímá vás, jak jsem díky propagaci na Facebooku pomohl firmě FitandHealth zvýšit obrat a zisk o více než 500 % za 4 měsíce? V této krátké případové studii vám prozradím, jak jsem u mého nejstaršího klienta postupoval a ukážu vám některé z mých strategií, které vedly k obrovskému úspěchu. 

Co je to FitandHealth?

FitandHealth nabízí krabičkovou dietu (stravu). Firma funguje něco málo přes 4 roky a figuruje především v Ústeckém kraji. Díky výborným jídlům, příznivé ceně a především Facebook reklamě, se FitandHealth dočkal raketového nárůstu objednávek, s čímž jsou samozřejmě spojeny i nemalé výdaje do reklamy. Ty ovšem každý měsíc přináší své ovoce. 

Začátek spolupráce

Když jsem s FitandHealth začínal, firma investovala do reklamy okolo 10 000 Kč měsíčně, měla pár spuštěných kampaní na návštěvnost, neměřila správně výsledky a celkově o funkčnosti Facebook reklamy malinko pochybovala. Mým prvním krokem bylo nasazení základních událostí skrze Facebook pixel. Bez pixelu je totiž velmi složité cokoliv měřit a analyzovat, což jistě všichni dobře víte.

Důležitý tip: Bez Facebook pixelu ani nezačínejte. Bez něj reklamu nelze analyzovat a spouštět konverzní kampaně. Bez pixelu využíváte sílu Facebook reklamy asi na 20 %. 

Cílení dle měst, kam FitandHealth dováží, mi umožnilo zaměřit potenciálních 200 000 zákazníků, což je vcelku slušné číslo na to, abych mohl testovat.

Co jsem testoval?

Jelikož se nejedná o typický e-shop, kde si člověk vybírá parfém, ale trošku specifičtější produkt, váhal jsem nad využitím konverzních kampaní zaměřených na událost nákupu. Než člověk krabičkovou dietu zakoupí, musí si nejprve vybrat program, přičemž řeší otázky kalorií, dovozu jídla, dovozových časů atp. 

Bude mi v tomto případě konverze nákupu fungovat? Podaří se mi udržet příznivou cenu za nákup a zároveň nasbírat dostatečný počet konverzí, aby Facebook reklamu správně optimalizoval? Nebude lepší raději spustit kampaně návštěvnosti? Odpověď na tyto otázky jsem si ověřil spuštěním obou typů kampaní v rámci jednoduchých split testů.

Konverze jako základ

Testováním kampaní návštěvnosti a konverzí jsem došel k závěru, že pokud řešíme pouze cenu za nákup v rámci akvizice, bez ohledu na počet přivedených lidí na web, volím konverze. U konverzí nám vycházela cena za nákup okolo 200 Kč, na rozdíl od návštěvnosti, kde jsme se pohybovali okolo 300 Kč +. Konverze na menší publika samozřejmě nemůžeme pouštět věčně, ovšem dokud firma vydělává a nám se daří udržovat příznivou cenu a četnost, můžeme ve strategii pokračovat. 

Důležitý tip: Facebook reklama není pouze o konverzních kampaních. Když je budete v ČR používat neustále, vaše reklamy se časem začnou zobrazovat těm stejným lidem dokola, přičemž se bude zhoršovat vaše výsledky. Trh v Česku není nafukovací, proto do svých strategií zapojte i kampaně na návštěvnost, které osloví mnohem více lidí z vaší cílové skupiny.

Zájmy vs široké cílení?

Náš potenciální dosah, již zmiňovaných 200 000 lidí, sice není málo, ovšem u konverzních kampaní funguje algoritmus na základě výběru úzkého vzorku lidí s největším nákupním potenciálem. Tudíž se může hravě stát, že z 200 000 lidí si algoritmus vybere 30 000 potenciálních zákazníků, kterým bude reklamu ukazovat. 

Stál jsem tedy před rozhodnutím, zda cílové publikum ještě osekávat zájmy, či zkusit reklamu bez nich. Split testem jsme poměrně rychle zjistili, že za účelem získání lepších výsledků bude lepší publikum nekrátit a cílit na celkových 200 000 lidí.

Remarketing základ úspěchu, u FitandHealth to platilo dvojnásob

Jak jsem již na začátku článku zmiňoval, krabičková dieta patří mezi služby, která vyvolává více otázek než ostatní běžné produkty. Proto jsem už na začátku počítal s tím, že budeme mít více opuštěných košíků, než je u jiných businessů zvykem. Na řadu samozřejmě nastupuje remarketing, ovšem jak jej nastavit tak, abychom z něj „vymáčkli“ maximum? 

Kromě správné zvolené komunikační strategie mě samozřejmě zajímalo, v jakých dnech od interakce budou lidi na remarketing nejlépe reagovat. Rozhodl jsme se pro využití chytrého algoritmu Facebooku v rámci stanovení budgetu na kampaň (CBO) a vyloučení jednotlivých dní mezi sebou.

Z dřívějších testů jsem stanovil jako hranici 7-denní remarketingové okno. V rámci CBO kampaně jsem jej rozdělili na 1-4 a 4-7 dní (samozřejmě se správným vyloučením). Výsledky dopadly dle očekávání ve smyslu, že Facebook začal vynakládat více prostředků do 1-4 dne remarketingu, zároveň ale podával výborné výsledky i v druhém (delším) publiku. 

Důležitý tip: Vyzkoušejte u remarketingu rozpočet na kampaň (CBO). Stačí si vytvořit správná remarketingová publika, rozdělit je v rámci požadovaných dní a pak už pouze pozorovat rozhodnutí Facebook alogoritmu, který vynakládá finanční prostředky tam, kde vidí největší potenciál. Dříve fungovalo CBO všelijak, dnes už je u některých kampaní “must-have”. 

Funkční strategie nastavena, zvyšujeme budget

Strategie je pro každého klienta individuální. Co ovšem platí pro všechny stejně – jakmile najdete správnou strategii, nebojte se zvyšovat rozpočty. U klienta FitandHealth jsme začínali s budgetem 10 000 za měsíc. Nyní jsou naše investice do reklamy několikanásobně vyšší (v rámci statisíců) – a to nejvíce důležité – za 4 měsíce se nám u klienta podařilo zvýšit tržby o více než 500 %, a to při zachování požadovaného PNO.

Zvýšení tržeb v rámci 4 měsíců díky Facebook reklamě: