Kdo jsou Onglazz?

Partička šikovných, podnikavých mladíků, kteří kromě pilotního projektu OnGlazz nyní spustili i další úžasný projekt – www.pixablo.com. OnGlazz patří mezi dárkové e-shopy s velmi unikátním produktem v podobě skleněných dekoračních desek s vlastním obrázkem/fotografií.

Produkt má vcelku širokou cílovou skupinu. Desku lze koupit pro sebe, kamaráda/kamarádku, rodinného příslušníka, zkrátka pro kohokoliv, komu byste chtěli udělat radost.

onglazz

Cíl klienta

Prvotní cíl klienta byl zřejmý – dostat se do povědomí potencionálních zákazníků a začít prodávat pouze díky Facebook reklamě.

Jelikož jsem s podobným projektem nikdy neměl tu čest, sám jsem klientovi doporučil začít zlehka. Obecně je sice doporučováno, že pokud chcete na Facebooku začít prodávat a uspět, váš měsíční budget musí dosahovat statisíců korun. Jenže ne každý má na začátku takový kapitál, aby si mohl dovolit tolik investovat.

Ve skutečnosti to zase tak “horké” není. I s menším budgetem si můžete vyzkoušet, jak se vašemu produktu povede. Tím samozřejmě nemyslím 100 Kč denně – to už je na dnešní dobu poměrně málo. Pokud ale klient vloží do reklamy alespoň 10 000 Kč, správnému specialistovi by se mělo podařit získat nějaká relevantní data, v lepším případě i nákupy.

Důležité je data interpretovat takovým způsobem, aby je šlo využít pro další investice do reklamy, které by s rostoucím spendem měly být více efektivní.

Důležitý tip: To, že na Facebook utratíte peníze bez výsledků ještě v žádném případě nemusí znamenat, že jste je vyhodili. Důležité je data analyzovat a využít je k optimalizaci budoucích kampaní.

Jak jsem tedy začal?

Jelikož se jedná o produkt, jehož cena se blíží 1000 Kč, čili nepatří k těm úplně nejlevnějším, někdo by mé rozhodnutí začít kampaněmi na konverzi mohl zpochybnit a raději navrhnout strategii spuštění návštěvnosti s postupným remarketingem. Já se ovšem rozhodl jít přímo na nákupní konverzi, což někdy může/nemusí vyjít (tady je to opravdu klient od klienta).

U Onglazz jsem hned první měsíc poznal, že to bylo správné rozhodnutí. Prvotní investice do reklamy byla poměrně nízká – okolo 7 000 Kč. Už z této útraty mi ale bylo jasné, že tento projekt pojede bomby!

A taky že ano.

Jelikož se mi první měsíc spolupráce podařilo vygenerovat opravdu nadstandardní výsledky, klientovi jsem doporučil zvýšení budgetu. Když totiž reklama funguje a váš budget do dovoluje, určitě není ideální ji tlumit, právě naopak.

Hned další měsíce jsme stabilně generovali přes 1000 objednávek měsíčně – a to pouze Facebook reklamou.

Jak jsem docílil těchto výsledků?

Testováním!

Z hlediska kreativy jsem zkoušel ty nejvíce osvědčené formáty – jeden obrázek – čtverec a carousel. Facebook se snaží uživatele neustále přimět testovat co nejjednodušším způsobem. Testovat kreativy na úrovni sady, což z hlediska testování rozhodně doporučuji.

Má to i svá úskalí, ale o tom až jindy. 🙂

Důležitou součástí testování, především v počátku businessu, jsou zájmy. Pokud jste na webu neměli již nějakou dobu pixel a nevyužívali jste FB či Instagram, nemáte příliš možností jak vytvořit kvalitní okruh uživatelů.

Důležitý tip: Mějte na paměti, že Facebook má raději širší okruhy uživatelů. Mnohdy dosáhnete lepšího výsledku, když své reklamy cílíte na milionová publika než na ultra úzké skupiny uživatelů.

Jak využít vaše reklamy na maximum?

Když na vás na Facebooku vyskočí reklama se stovkami komentáři a sdílení, je pravděpodobné, že vás příspěvek zaujme mnohem více, než když u něj není žádná interakce. A přesně tak musíte vnímat i vaše potenciální zákazníky.

V rámci propagace Onglazz jsem využíval a dodnes využívám propagaci příspěvků/reklam podle jejich ID. V krátkosti to znamená, že i když vytvoříte reklamu na nové publikum a zadáte do něj ID původní reklamy, reklama se pak začne zobrazovat už od počátku s obrovským množstvím interakcí (liky, sdílení, komentáře), jako měla na začátku.

Věřte mi, že propagace tímto způsobem je opravdu účinná, a to nejen akvizičně, ale i pro remarketingová publika, která si díky pozitivním recenzím pod fotkou často odhodlá nakoupit.

Důležitý tip: nevytvářejte pořád novou reklamu se stejnou kreativou a textem. Nechte si příspěvek zobrazit na Facebooku s komentáři, zkopírujte si jeho ID a pak při výběru reklamy zvolte Existující příspěvek > vložte ID > spusťte reklamu.

Dynamický remarketing není jedinou volbou

Když se bavíme o remarketingu, většina lidí si představí pouze dynamický remarketing. Ano, to je taková ta připomínací (čti otravná) reklama, kdy vás dnem i nocí pronásleduje produkt, který jste si prohlédli nebo vložili do košíku.

Jenže dynamický remarketing není ani zdaleka jedinou volbou remarketingu. Navíc u klientů jako je Onglazz, kteří v podstatě prodávají pouze 1 produkt je zřejmé, že katalogová reklama zde uplatnění rozhodně nenajde. A to se týká mnohem více businessů, jejichž e-shop neobsahuje stovky produktů nebo se jedná o podnikání založené na poptávkách apod.

V těchto případech využívám klasický bannerový remarketing dle získaných událostí v pixelu. Třeba u Onglazz jsem na základě podrobného testování dospěl k závěru, že nejlepší publikum pro remarketing jsou všichni uživatelé, kteří navštívili editor desky – https://onglazz.cz/vybrat-desku.

U těchto uživatelů jsem dokázal vygenerovat přijatelnou cenu za objednávku a návratnost, která je pro stále z hlediska zisku v zelených číslech, na rozdíl od remarketingu úplně všech uživatelů

Důležitý tip: Neremarketujte všechny uživatele webu, většinou se to nevyplácí. Pokud máte extra unikátní produkt a obrovskou marži, můžete si dovolit remarketovat i návštěvníky domovské stránky, kteří neprovedli žádnou další akci. Obecně je ale výhodnější a efektivnější remarketovat ty, kteří kromě návštěvy základní stránky projevili jakýkoli zájem, který směřuje blíže k nákupu – prohlédli si produkt, byli v košíku, vybírali si variantu produktu apod.

Z 0 na 1000 objednávek měsíčně pouze díky Facebook reklamě?

Pomocí Facebook reklamy se nám společně s OnGlazz podařilo dostat se z úplné nuly na více než 1000 objednávek měsíčně.

Kdybych tedy chtěl v mé případové studii nějaké propracovanější grafy, vypadaly by jako nájezd na obrovskou horskou dráhu (s tím, že se nahoře zaseknete a zůstanete tam trčet).

Na horské dráze byste tuhle situaci určitě nechtěli zažít, v businessu ale rozhodně ano.

Na Facebook reklamu pak navázaly různé influencerské spolupráce, Google ads apod. Díky tomu se OnGlazz stalo během velmi krátké doby velmi úspěšným projektem.

Každopádně je nutné podotknout, že nejdůležitější je mít výborný produkt, který OnGlazz bezesporu má. Kluci svoji práci dělají opravdu na jedničku, vše mají vypilované do nejmenšího detailu a právě díky této symbióze s Facebookem se produktu takto daří.