Naturalprotein

Ze statisíců na miliony během jednoho měsíce

Na konci prosince minulého roku se mi ozvali majitelé z NaturalProtein. Od prvního pohledu dva milí chlapíci, fanoušci sportu a zdravého životního stylu, kterým v Česku chyběl přírodní a zdravý protein bez zbytečných dochucovadel. Rozhodli se tedy založit NaturalProtein. Značku, která konečně nabízí přírodní Proteiny, Kolageny a další mňamky, které vynikají svým složením a chutí. To utvrzuje VŠCHT, kde jejich produkty průběžně testují.

“Mám rád lokální značky s příběhem, kde se opravdu snaží o zásadní změnu. Podáváme si tedy ruce a nastává čas extrémní práce. ”

Předběžná analýza

Potřebné změny a nové cíle

Facebook sice nevykazoval špatné výsledky a PNO bylo v normě, ale potenciál se rozhodně nevyužíval naplno. Průměrně se do něj investovalo měsíčně okolo 60 000 Kč. Bylo tedy na čase změnit grafickou komunikaci, která už byla okoukaná a texty, které měly k poutavosti daleko.

Cílem bylo investovat více, zvýšit konverzní poměr a vejít se do 20 % PNO. Představit přírodní proteiny cílové skupině, tedy lidem, kteří rádi sportují, cvičí, žijí zdravým životním stylem a chtějí kvalitní, přírodní alternativu místo běžných proteinů. Vyzdvihnout zcela první přírodní kolagen. A také zapojit i ostatní produkty, které v minulosti sice nesklidili moc úspěchu, ale my ho tam viděli a za zkoušku vždy stojí.

TIP
Promovat bestsellery je základem, ale tvořit z produktů, které nesklidili moc velký úspěch nové bestsellery je tím pravým úspěchem.

Počátky

Od začátku v nezastavitelném tempu

Začíná nová kapitola a podnikám k ní kroky hned první týden. Z původních reklam nechávám běžet jen dvě. Přidávám desítky nových konverzních kampaní a začínám promovat i to co se nikdy nepropagovalo. Přicházím s novou komunikační linkou a představujeme produkty tak, jak se sluší a patří. Velké změny potřebují obrovskou pozornost. Trávím tedy na účtu dny i noci a pečlivě zkoumám, jak dále postupovat a co bude zaručeně fungovat.

Zapínám nové kampaně na další produkty kromě proteinů a kolagenů. Zkouším proteinové palačinky, marmelády, snídaňové kaše a další. Do toho zapínám v průběhu měsíce tři akce - Jednu na Veganský protein, druhou na registraci v rámci cashbacku a třetí na nejnovější přírůstek do proteinové rodiny - Proteinovou tyčinku, která sklízí obrovský úspěch.

Využívám všechny dostupné formáty - Čtvercové fotky, bannery, carousely i animace. Zkouším několik nových cílových skupin pomocí zájmů. Zároveň dávám možnost prosadit se i algoritmu Facebooku, nechávám tedy některé kampaně bez cílení (Advantage cílení).

TIP
Nezapomínejte na veledůležitou součást propagace a trend poslední doby - UGC (User Generated Content) videa, která mají u mých klientů dost často naprosto vynikající výsledky.

Optimalizace

Zkoušení je cílem k úspěchu.

První měsíc jsem v rámci reklamního účtu prozkoušel 198 reklam.

Zároveň se chceme připomenout lidem, kteří již NaturalProtein znají, ale novou komunikaci ne. Spouštím tedy několik kampaní na lidi, kteří již nakoupili, tvoříme samostatné bannery na opuštěný košík nebo bannery pro statický remarketing na lidi, kteří si produkty jen prohlédli, ale nenakoupili. To vše v několika remarketingových sekvencích spojených i s průběžnými akcemi.

Již po týdnu zvyšuji původní budgety a začínám investovat více než se kdy na účtu investovalo. S jediným cílem - dotáhnout značku k co nejlepších výsledků v rámci PNO. Úspěšně se mi daří zvyšovat většinu kampaní. Ostatní vypínám a dávám prostor těm nejvýkonnějším. Veškeré testování se vyplatilo, míříme na rekordní čísla a rozhodně nechceme polevit.

První měsíc zakončujeme s rekordním obratem v rámci milionových tržeb. Objednávky se posouvají z původních 721 na čtyřnásobek. Tedy s rekordním číslem 2801.

TIP
Pokud vychází nový produkt nebo spouštíte novou akci, využijte všechna dostupná publika. Ať už jsou to lidé, kteří nakoupili, interagovali s reklamami nebo příspěvky v rámci FB, IG nebo opustili košík / nenakoupili.

Závěr

Příběh nekončí, stupňuje se a nabírá obrátky

Držíme se přísloví “ Opakování je matka moudrosti. “ Druhý měsíc rozhodně nepolevuji, chci ještě lepší výsledky. Zkouším nové kreativy na stávající, ale i na nové produkty. Spouštíme akci na týdenní dopravu zdarma, kampaně na spalovač a nové balíčky. Dohromady zkoušíme 432 reklam v různých formátech a kreativách. Zvyšujeme opět obrat  s ním i počet objednávek na 3483.

Naše několikaměsíční spolupráce je stále ve stejném duchu. Posouváme spolu hranice a tvoříme brand, který vyniká. Firma trojnásobně roste a nabírá nové členy, zvyšují se kapacity výrobních prostor a objednávky se expedují denně po několika paletách. Vydávají se nové produkty a připravují se další novinky. A přeci jen to je vždy i mým cílem. Posouvat značky tam, kam se sluší a patří. 

Před námi je leden, čili hlavní sezóna. Asi nemá úplně smysl přesně psát, jaký se nám podařil vygenerovat obrat v lednu 2023 (ve finále ani nemůžu, NDA). Z grafu výše je ale patrné, že se jednalo o něco senzačního. Natural Protein jsem konečně dostal tam, kam patří.

Kontaktní formulář

Pojďme se spojit!

Po zadání vašich kontaktních údajů se vám co nevidět ozvu.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.