Onglazz

Jak jsem pomohl Onglazz z 0 na 1000 objednávek měsíčně

Onglazz patří mezi dárkové e-shopy s vcelku unikátním produktem v podobě skleněných dekoračních desek s vlastním obrázkem/fotografií. Produkt má širokou cílovou skupinu. Desku lze koupit pro sebe, kamaráda/kamarádku, rodinného příslušníka, zkrátka pro kohokoliv, komu byste chtěli udělat radost. Onglazz jsou partička šikovných, podnikavých mladíků, kteří kromě pilotního projektu Onglazz nyní spustili i další úžasný projekt – pixablo.

Předběžná analýza

Cíl klienta

Prvotní cíl klienta byl zřejmý – dostat se do povědomí potencionálních zákazníků a začít prodávat pouze díky Facebook reklamě. Jelikož jsem s podobným projektem nikdy neměl tu čest, sám jsem klientovi doporučil začít zlehka. Obecně je sice doporučováno, že pokud chcete na Facebooku začít prodávat a uspět, váš měsíční budget musí dosahovat statisíců korun. Jenže ne každý má na začátku takový kapitál, aby si mohl dovolit tolik investovat.

Ve skutečnosti to zase tak “horké” není. I s menším budgetem si můžete vyzkoušet, jak se vašemu produktu povede. Tím samozřejmě nemyslím 100 kč denně – to už je na dnešní dobu poměrně málo. Pokud ale klient vloží do reklamy alespoň 10 000 Kč, správnému specialistovi by se mělo podařit získat nějaká relevantní data, v lepším případě i nákupy. Důležité je data interpretovat takovým způsobem, aby je šlo využít pro další investice do reklamy, které by s rostoucím spendem měly být více efektivní.

TIP
To, že na Facebook utratíte peníze bez výsledků ještě v žádném případě nemusí znamenat, že jste je vyhodili. Důležité je data analyzovat a využít je k optimalizaci budoucích kampaní.

Počátky

Jak jsem tedy začal, abych z Onglazzu udělal milionový business?

Jelikož se jedná o produkt, jehož cena se blíží 1000 Kč, čili nepatří k těm úplně nejlevnějším, někdo by mé rozhodnutí začít kampaněmi na konverzi mohl zpochybnit a raději navrhnout strategii spuštění návštěvnosti či kampaněmi na povědomí Já ovšem algoritmu Facebooku věřím a pokud skutečně chceme nákupy, nemůžeme zkoušet jiný typ kampaní než konverze. U Onglazz jsem hned první měsíc poznal, že to bylo správné rozhodnutí. Prvotní investice do reklamy byla poměrně nízká – okolo 7 000 Kč. Už z této útraty mi ale bylo jasné, že tento projekt pojede bomby! A taky že ano.

Jelikož se mi první měsíc spolupráce podařilo vygenerovat opravdu nadstandardní výsledky, klientovi jsem doporučil navýšení budgetu. Když totiž reklama funguje a váš budget do dovoluje, určitě není ideální ji tlumit, právě naopak. Hned další měsíce jsme stabilně generovali přes 1000 objednávek měsíčně – a to pouze Facebook reklamou.

Optimalizace

Jak jsem docílil těchto výsledků?

Testováním! z hlediska kreativy jsem zkoušel ty nejvíce osvědčené formáty – jeden obrázek – čtverec a carousel. Facebook se snaží uživatele neustále přimět testovat co nejjednodušším způsobem.Testovat kreativy na úrovni sady, což z hlediska testování rozhodně doporučuji. Má to i svá úskalí, ale o tom až jindy :).

Důležitou součástí testování je v dnešní době především kreativa. Nesnažte se “vyzrát” na Facebook testováním nejrůznějších zájmů, ze kterých si budete dělal statistiky úspěšnosti. Facebook stejně reklamu zacílí tak nějak za vás. Proto věnujte maximální pozornost kreativě - právě to dnes tvoří drtivou většinu úspěchu. Snažte se cílit na šiřší okruhy uživatelů, abyste Facebooku dali prostor si vybrat ty ideální nakupující.

TIP
Mějte na paměti, že Facebook má raději širší okruhy uživatelů. Většinou dosáhnete lepšího výsledku, když své reklamy cílíte na milionová publika než na ultra úzké skupiny uživatelů.

Optimalizace

Pracování s ID postů aneb jak využít vaše reklamy na maximum?

Když na vás na Facebooku vyskočí reklama se stovkami komentáři a sdílení, je pravděpodobné, že vás příspěvek zaujme mnohem více, než když u něj není žádná interakce. A přesně tak musíte vnímat i vaše potencionální zákazníky.

V rámci propagace Onglazz jsem využíval a dodnes využívám propagaci příspěvků/reklam podle jejich ID. V krátkosti to znamená, že i když vytvoříte reklamu na nové publikum a zadáte do něj ID původní reklamy, reklama se pak začne zobrazovat už od počátku s obrovským množstvím interakcí (liky, sdílení, komentáře), jako měla na začátku. Věřte mi, že propagace tímto způsobem je opravdu účinná, a to nejen akvizičně, ale i pro remarketingová publika, která se díky pozitivním recenzím pod fotkou často odhodlá nakoupit.

TIP
Nevytvářejte stále novou reklamu se stejnou kreativou a textem. Nechte si příspěvek zobrazit na Facebooku s komentáři, zkopírujte si jeho ID a pak při výběru reklamy zvolte Existující příspěvek > vložte ID > spusťte reklamu.

Optimalizace

Dynamický remarketing není jedinou volbou

Když se bavíme o remarketingu, většina lidí si představí pouze dynamický remarketing. Ano, to je taková ta připomínací (čti otravná) reklama, kdy vás dnem i nocí pronásleduje produkt, který jste si prohlédli nebo vložili do košíku.

Jenže dynamický remarketing není ani zdaleka jedinou volbou remarketingu. Navíc u klientů jako je Onglazz, kteří v podstatě prodávají pouze 1 produkt je zřejmé, že katalogová reklama zde uplatnění rozhodně nenajde. A to se týká mnohem více businessů, jejichž eshop neobsahuje stovky produktů, nebo se jedná o podnikání založené na poptávkách apod.

V těchto případech využívám klasický bannerový remarketing dle získaných událostí v pixelu. Třeba u Onglazz jsem na základě podrobného testování dospěl k závěru, že nejlepší publikum pro remarketing jsou všichni uživatelé, kteří navštívili editor desky. U těchto uživatelů jsem dokázal vygenerovat přijatelnou cenu za objednávku a návratnost, která je pro stále z hlediska zisku v zelených číslech, na rozdíl od remarketingu úplně všech uživatelů.

TIP
Neremarketujte všechny uživatele webu, většinou se to nevyplácí. Pokud máte extra unikátní produkt a obrovskou marži, můžete si dovolit remarketovat i návštěvníky domovské stránky, kteří neprovedli žádnou další akci. Obecně je ale výhodnější a efektivnější remarketovat ty, kteří kromě návštěvy základní stránky projevili jakýkoli zájem, který směřuje blíže k nákupu – prohlédli si produkt, byli v košíku, vybírali si variantu produktu apod.

Závěr

Z 0 na 1000 objednávek měsíčně pouze díky Facebook reklamě?

Pomocí Facebook reklamy se nám společně s OnGlazz podařilo dostat se z úplné nuly na více než 1000 objednávek měsíčně.

Kdybych tedy chtěl v mé případové studii nějaké propracovanější grafy, vypadaly by jako nájezd na obrovskou horskou dráhu (s tím, že se nahoře zaseknete a zůstanete tam trčet :))

Na horské dráze byste tuhle situaci určitě nechtěli zažít, v businessu ale rozhodně ano.

Na Facebook reklamu pak navázaly různé influencerské spolupráce, Google ads apod. Díky tomu se OnGlazz stalo během velmi krátké doby velmi úspěšným projektem.

Každopádně je nutné podotknout, nejdůležitější aspekt úspěchu je samozřejmě výborný produkt, který OnGlazz bezesporu má. Kluci svoji práci dělají opravdu na jedničku, vše mají vypilované do nejmenšího detailu a právě díky této symbióze s Facebookem se produktu takto daří.

Závěr

A jak se dařilo v sezóně?

Nesmíme zapomínat na to, že OnGlazz spadá především do dárkového segmentu, proto jeho hlavní sezóna začíná od konce října a trvá do Vánoc. Na obratovém grafu níže můžeme vidět, co se nám v hlavní sezóně podařilo. Vzhledem k již slušným mimosezonním obratům byly pro Onglazz sezónní obraty něco jako sen!

Kontaktní formulář

Pojďme se spojit!

Po zadání vašich kontaktních údajů se vám co nevidět ozvu.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.